Dzisiaj każdy, kto prowadzi swoją firmę lub zajmuje w firmie ważną funkcję związaną z kontaktem z klientami i kontrahentami, powinien posiadać wizytówki. Forma ta wcale nie odchodzi do lamusa i jest dobrze widziana. Projektując swoje wizytówki, najlepiej zadać sobie nieco trudu i skupić się na ich treści oraz wyglądzie. Na pewno nie warto przesadzać z ilością informacji zawartych na wizytówce, ponieważ rodzi to bałagan i chaos. Samodzielne projektowanie wizytówek jest bardzo proste i można to zrobić przy użyciu każdego programu graficznego.
Jak powinna wyglądać treść wizytówki?
Zanim rozpoczniemy druk wizytówek, najlepiej dobrze zastanowić się nad niezbędnymi informacjami. Co musi znaleźć się na papierze?
- imię i nazwisko,
- nazwa firmy,
- pełniona w niej funkcja,
- wszelkie dane kontaktowe,
- logo firmy.
Wizytówka powinna umożliwić kontakt z daną osobą, a jednocześnie musi zachęcać do niego. Dobrze, jeśli jest elegancka, czytelna i przyjazna dla oka.
Kolorystyka wizytówek
Niezależnie od kolorystyki i jej natężenia, druk wizytówek nie zmienia swojej ceny. Nie powinno to jednak oznaczać, że na wizytówce znajduje się masa kolorów i wzorów oraz grafik. Najlepiej zdecydować się na stonowaną kolorystykę, kojarzącą się z danym biznesem oraz wprowadzenie własnego logo. Jeżeli samo logo jest kolorowe, lepiej unikać dodawania kolejnych barw i ograniczyć się do tych, które kojarzą się już bezpośrednio z firmą. Zawsze można też skorzystać z gotowych szablonów wizytówek, dostępnych za darmo w sieci.